Ruim vijf jaar nadat de branche kennismaakte met Accelerate, is hypotheekbemiddeling nog steeds het kroonjuweel. Dat het platform inmiddels ook de gehele klantreis daaromheen faciliteert voor het intermediair en zijn klant, is nog niet bij iedereen bekend.
‘Wij gaan de markt laten zien dat klantsignalen relevant kunnen zijn’
Accelerate begon in 2015 aan de ambitie om hét digitale platform voor hypotheekbemiddelaars te worden. Een platform dat als een verbindende factor in de keten de gebruiker van lead tot aan klantbeheer controle, efficiëntie, overzicht en gemak biedt. Dat alles – zoals de naam al doet vermoeden – in de hoogste versnelling. Sinds de introductie is het Accelerate-team vanuit het hoofdkantoor in Deventer dagelijks bezig om het platform uit te breiden en te verbeteren. “We bedienen inmiddels alle type klanten in de hypotheekketen: van de kleine onafhankelijke adviseur op de hoek tot franchiseketens, maar ook serviceproviders en geldverstrekkers”, vertelt Jasper Labohm, Commercieel Directeur van Accelerate.
Klantbeheer
Op het gebied van beheer en nazorg kunnen we dit jaar het een en ander gaan verwachten van Accelerate. In de beheerfase wil het platform zich onderscheiden met de signaalfunctie. “Hoe relevanter een klantsignaal, hoe interessanter voor het advieskantoor”, aldus Labohm. “Advieskantoren ontvangen veel van dit soort signalen. Als ze dan in het tweede of derde klantcontact tot de conclusie komen dat de relevantie ontbreekt, laten ze de resterende signalen ook maar voor wat het is. Wij krijgen hier veel vragen over vanuit de markt. Met een uitbreiding van de signaalfunctie gaan we de markt aantonen dat signalen wel degelijk relevant kunnen zijn.”
Ook voor verzekeringen
Daarnaast wordt er voor de hypotheekkantoren die ook verzekeringen aanbieden een verzekeringsmodule ontwikkeld die kan communiceren met de (schade)adviespakketten. Hierdoor ziet de klant in het klantportaal al zijn producten terug en kan van daaruit bijvoorbeeld ook via Accelerate een schademelding indienen of wijzigingen doorgeven aan de adviseur. Aan de achterkant worden die zaken vervolgens in het gekoppelde adviespakket van de adviseur geschoten.
Lees hier kosteloos het hele interview met Jasper Labohm in InFinance magazine
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.