Aanvullende verzekering lang niet altijd nodig

0

Verzekeraar Interpolis biedt  klanten in samenwerking met de Rabobank de mogelijkheid om te sparen voor zorgkosten. Volgens de verzekeraar is alles verzekeren geen oplossing om met gezondheidsrisico’s om te gaan. Inzicht in kosten helpt bij het maken van een keuze tussen verzekeren of sparen. Want een aanvullende verzekering is lang niet altijd nodig.

Arné van den Boom, directeur van Interpolis: “Nederland is een van de landen waar mensen het meest uitgeven aan verzekeringen. We zijn oververzekerd. Daarnaast zien we de verzekeringspremies, eigen bijdragen en assurantiebelasting stijgen. Maatschappelijke organisaties en politiek Den Haag roepen op om met andere oplossingen te komen. Als schadeverzekeraar zeggen wij: Bepaal eerst welke risico’s je zelf kunt dragen en welke je met preventiemaatregelen kunt beperken. De risico’s die daarna over blijven moet je verzekeren.”

“Als het over gezondheidsrisico’s gaat en de zorg die daarbij hoort, geven mensen aan nauwelijks inzicht te hebben in de kosten en oplossingen die daarbij passen”, aldus Van den Boom. “Naast de basis¬verzekering sluit bijna 90% van de mensen een aanvullende ziektekostenverzekering af. Maar weinig mensen weten welke kosten door welke verzekering worden gedekt. Ook heeft men vaak geen idee wat bepaalde behandelingen kosten. Daarom is het moeilijk te bepalen óf en welke aanvullende verzekering bij jouw persoonlijke situatie past. Wij willen dat mensen bewust kiezen voor de oplossing die het beste bij hun past. Als het om de kosten van zorgrisico’s gaat, dan kun je die ook afdekken door een bedrag opzij te leggen.”

Het sparen voor de zorgkosten geeft Interpolis vorm in samenwerking met de Rabobank. Arné van den Boom: “Wij zijn huisleverancier van de Rabobank. Via internetbankieren van de Rabobank is het mogelijk om verzekeringen van Interpolis af te sluiten. In diezelfde omgeving kan de klant makkelijk een bedrag doorschuiven naar zijn spaarrekening voor zorgkosten die mogelijk op zijn pad komen. Mensen hebben geen behoefte aan ingewikkelde financiële producten. Wat we willen is dat mensen anders naar hun gezondheidsrisico’s kijken en inzien dat er ook andere oplossingen mogelijk zijn. We geloven er in dat we op deze manier samen met de Rabobank langdurige relaties opbouwen met onze klanten.”

Interpolis start vanaf 22 oktober een campagne onder de noemer ‘Hoe zit dat?’ om mensen bewust te maken van de kosten van behandelingen in de zorg.Onder meer via Facebook en Twitter gaat de verzekeraar met mensen in gesprek om de zorgverzekeringen helder te maken.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.