DAK en Aplaza zijn een samenwerking aangegaan. DAK-kantoren kunnen daarmee hun verzekeringsadministratie digitaal inrichten via Aplaza.
Aplaza koppelt softwaresystemen van verzekeringsadviseurs aan de extranetten en digitale postbussen van verzekeraars en serviceproviders. Aplaza zorgt er zo voor dat ingevoerde gegevens en bijhorende documenten over en weer direct in de juiste systemen terecht komen. “Met één druk op de knop in het softwarepakket van de adviseur worden de polissen via DAK automatisch opgeslagen in het klantdossier”, vult het persbericht aan.
“Hoe meer marktpartijen de samenwerking aangaan met Aplaza, hoe meer toegevoegde waarde voor de adviseur. Dit is ketenintegratie in optima forma. Vooral in het provinciale kanaal waar de mate van digitalisering verschilt per maatschappij, biedt de samenwerking met Aplaza meer gemak met DAK voor onze leden”, aldus Tim Rijvers, algemeen directeur van DAK.
Fred Lingg, directeur Aplaza, ziet een toenemend gebruik van Aplaza bij het intermediair. “Daarbij zien we tot op heden een gemiddelde besparing van 1.000 uur per intermediair per jaar. Door de aansluiting van DAK op Aplaza, stijgt het besparingspotentieel van alle DAK-leden.”
Gisteren introduceerde DAK de samenwerking met Aplaza richting de leden.
Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.