L&G-tools voor een hybride advies

0

Om het nieuwe adviseren voor adviseurs beter toegankelijk te maken, lanceert Legal & General een viertal ondersteunende tools die een hybride advies stimuleren. Eén of meerdere tools kunnen via de website beschermingspakket.nl op de website van de adviseur geplaatst worden.

De vier tools bieden, ieder op een afzonderlijk gebied, de consument binnen enkele minuten inzicht in de financiële risico’s van overlijden en mogelijke besparingen die op lopende verzekeringen zijn te bereiken.

Volgens Michel van Dam, commercieel directeur Legal & General, begrijpt de politiek niet dat grote groepen consumenten voor hen noodzakelijke zekerheid niet uit zich zelf gaan halen. “Elke adviseur weet dat je de klant moet overtuigen om bepaalde risico’s af te dekken voordat hij dat daadwerkelijk doet. We hebben het dan over het verschil in ‘haalproducten’ en ‘brengproducten’. Waarbij ik met producten niet persé een verzekeringsproduct bedoel maar vooral een oplossing die financiële zekerheid schept. Met onze tools proberen we te stimuleren dat een deel van de consumenten toch zelf het initiatief neemt om na te denken over de financiële risico’s van overlijden. We denken dat hiermee de drempel om dit vervolgens te gaan bespreken met de adviseur zal verlagen.”

De vier tools

Zo geeft de Risico-scanner inzicht in de financiële behoeften van het gezin, en maakt ORV-online het voor de consument mogelijk om zelf een concept advies op te stellen en dit vervolgens voor controle aan de adviseur voor te leggen. De Risico-scanner en ORV-Online kunnen adviseurs helemaal in hun eigen huisstijl opmaken.

De PartnerPensioen-calculator geeft de hoogte van het partnerpensioen voor en na 1 januari 2015 weer en de Premie-checker geeft weer welk bedrag consumenten kunnen besparen door in het verleden afgesloten overlijdensrisicoverzekeringen over te sluiten naar een nieuwe overlijdensrisicoverzekering.

Aanpassen aan consumentengedrag

“We zien duidelijk dat het gedrag van de consument verandert. De consument raakt meer en meer gewend aan de mogelijkheid om zelf bepaalde handelingen te verrichten. Dat leert de consument ook op sites buiten onze branche”, aldus Michel van Dam. “Kijken we naar waarom consumenten op dit moment naar de site van ‘hun’ adviseur gaan, dan zien we dat het in ruim 1 op de 3 gevallen gaat om het vinden van de contactgegevens van het kantoor of medewerkers. Tip aan de adviseurs is dus om te zorgen dat de contactgegevens prominent op de homepage staan.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.