Achmea: korting voor klant die data deelt

0

Achmea gaat klanten met een premiekorting verleiden meetkastjes te installeren in huis en auto. Het bedrijf stelt dat de schadelast omlaag kan als de klant wordt gestimuleerd veiliger te wonen en te rijden. Dat zegt directeur Marketing Strategie Albert Spijkman in een interview in het Financieele Dagblad.

Achmea gaat voor de inboedel- en opstalverzekering samenwerken met Google Nest, een soort slimme thermostaat met ingebouwde rookmelder. Albert Spijkman in het FD: “We gaan verzekeringen koppelen aan mensen die dit soort preventieve hulpmiddelen in huis. We zijn bereid de premie te verlagen. Als de klant veiliger woont, hebben wij minder schade.” Hij wijst erop dat het ook beter is voor de klant.

Met de autokastjes zegt Achmea te mikken op verbetering van het gedrag, zoals premiekorting bij een veilige rijstijl. Maar het kastje kan ook meer diensten leveren aan de klant, zoals de wegenwacht bellen bij pech. Achmea stelt dat de data bij de klant blijven. “Het blijft de informatie van de klant. Die kan besluiten of hij de informatie wil delen met ons of niet. Doet hij dat, dan krijgt hij een lagere verzekeringspremie.”

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.