Robot automatiseert polispostverwerking

0

De vele berichten die verzekeraars en assurantiekantoren dagelijks ontvangen kosten veel tijd om in goede banen geleid te worden. Met de Transaction Robot worden handmatige handelingen volgens de ontwikkelaar tot een minimum beperkt.

De softwareleverancier DDi Information Automation Engineers uit Hoofddorp heeft de Transaction Robot zo ontwikkeld dat hij na binnenkomst van een bericht (e-mail, poststuk, webaanvraag) direct herkent waar het over gaat.

De inhoud wordt omgezet in bruikbare data. Zo kan het direct bij ontvangst automatisch gekoppeld worden aan het juiste dossier en worden bezorgd bij de gewenste behandelaar.

Behandeltijd

Volgens DDi wordt de gemiddelde behandeltijd van een inkomend bericht met vijf minuten teruggebracht. Papieren documenten (poststukken) moeten na binnenkomst alleen nog worden gescand. De robot doet daarna de rest.

Bij e-mailberichten en/of web-aanvragen werkt de robot volledig zelfstandig. 24/7. Hij haalt automatisch gegevens, zoals polisnummer, relatienummer, namen, (e-mail) adressen, schadenummers, kentekens, et cetera, uit de berichten/documenten. Zo is direct bekend waar het over gaat en kan het gekoppeld worden aan het juiste dossier en het juiste werkproces.

De robot kan gekoppeld worden aan ieder assurantie- en of verzekeraarspakket waardoor het gehele administratieve proces rondom polispostverwerking wordt geautomatiseerd.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Deel dit artikel

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.