Tom Kliphuis aan het woord

0

Tom Kliphuis CEO Nationale-Nederlanden: Juist nu gaat het om toegevoegde waarde. Concrete toegevoegde waarde! Het intermediair zal de best passende oplossing voor zijn klant moeten adviseren. Als intermediair moet je daarom alle financiële stromen van de consument in kaart hebben. Inkomsten en uitgaven, producten en sociale status. Daarmee kan het intermediair de plek worden waar je hoogwaardig onafhankelijk advies krijgt, het echte bestaansrecht dus!

 Gevaren

Consumenten stellen steeds hogere eisen, en kwaliteit in dienstverlening is zichtbaar geworden. De gewijzigde marktverhoudingen vragen om een antwoord, maar het blijkt lastig om echt focus aan te brengen en niet meer alles te willen doen. Daarmee is de traditionele invulling van het vak achterhaald. Economisch gaat het ook nog eens minder, dat straalt ook altijd af op de verzekeringsbehoefte en het vertrouwen in financiële producten. Aanbieders en adviseurs die daar niet op inspelen door hun toegevoegde waarde zichtbaar en voelbaar te maken, merken gauw genoeg dat ze niet meer nodig zijn.

 Trends

Nationale-Nederlanden transformeert zich tot een verzekeraar waar de klant kan kiezen hoe hij zaken met ons wil doen. Een optimale bediening staat hierbij centraal. Niet via aparte bedrijven, labels en namen, maar met één merk in de markt waar de klant voor alles terecht kan. Zelf als het kan, met onafhankelijk advies indien nodig. Daarmee waren we de eerste verzekeraar in de markt die met één merk transparant zijn. Ik verwacht dat meer verzekeraars dit voorbeeld zullen volgen.

Elke werkdag het belangrijkste financiële nieuws in uw mailbox? Meld u gratis aan voor InFinance Daily.

Over de auteur

Redactie InFinance

De redactie is verantwoordelijk voor de dagelijkse nieuwsupdates op de website InFinance.nl en nieuwsbrief InFinance Daily.

Reacties zijn gesloten voor dit bericht.